Proiecte Europene

Calatoria numerelor in jurul Europei

Proiecte europene3

 Scopul proiectului:

·         Creşterea motivaţiei şi interesului pentru  matematică

·         Stimularea creativităţii prin stabilirea unor conexiuni între matematică şi arte

·         Facilitarea comunicării într-o limbă străină

·         Utilizarea limbii engleze în comunicarea informaţiilor, ideilor, sentimentelor

·         Utilizarea calculatorului pentru a căuta informaţii şi a împărtăşi rezultate

Derularea proiectului

Proiectul nostru va debuta cu prezentarea ţărilor participante, a şcolilor-elevilor prin intermediul unei videoconferinţe sau a documentelor multimedia. Elevii vor dezvolta relaţii de colaborare cu partenerii din ţările implicate.

Cu ajutorul tehnicii Origami şi a figurilor geometrice vor crea un caracter pentru fiecare cifră, caracter care va fi însoţit de o poveste, o poezie sau un cântec. Vor crea o mască de carnaval şi vor colabora la “ridicarea”  unui oraş al cifrelor, în care fiecare căsuţă va avea specific naţional. Părinţi şi elevi sunt invitaţi să participe/vadă oraşul construit de şcolile implicate.

Activităţile desfăşurate vor fi publicate pe Twinspace-ul proiectului.

Rezultate aşteptate

Se aşteaptă ca elevii aparţinând unor şcoli din ţări diferite să fie atât de implicaţi şi de  motivaţi încât „gustul” lor pentru matematică să crească. Arta îi va ajuta să înveţe într-un mod plăcut. În plus, îşi vor dezvolta abilităţile de comunicare în general, de comunicare într-o limbă străină, în special. Vor înţelege că a învăţa o limbă străină nu constituie o necesitate, ci  plăcerea de a întîlni persoane noi.

Rezultatele muncii vor fi publicate pe Twinspace-ul proiectului şi pe site-ul şcolii.

VOTEZ ÎMPOTRIVA VIOLENTEI IN SCOALA SI IN COMUNITATEA MEA

                  Este un proiect ACES (Academy of Central European Schools) între Şcoala 17 “Pia Brătianu” din Bucureşti şi Şcoala “Georgy SavaRakovski” din Bulgaria. Acest proiect a început în Septembrie 2010 şi se va finaliza în Martie 2011.
Principala idee a proiectului a plecat de la faptul că astăzi copiii experimentează agresivitatea sub toate formele ei (fizică, verbală) fie acasă, la şcoală, pe stradă, în limbajul de zi cu zi, fie în muzică pe care o ascultă, în programele media sau în jocurile de pe calculator. Tipurile de agresivitate pe care copilul le poate întâlni în societatea prezentă, împiedică dezvoltarea emoţională a acestuia, mai ales abilităţile sale empatice. Astfel, conflictul devine mai degrabă o manifestare a violenţei decât un factor care să atragă după sine creativitatea şi dorinţa de a se ajunge la o înţelegere. La vârstă de 12-14 ani, copiii sunt sub supravegherea părinţilor, care le impun un anumit tip de educaţie ce implică moduri particulare de acţiune, modele de comportament, emoţii şi concepţii în concordanţă cu valorile şi principiile lor.
Principalul obiectiv al proiectului este să realizăm activităţi care să ajute elevii, părinţii şi profesorii să înveţe şi să-şi însuşească “arta” de a face faţă conflictelor cu success. Elevii, profesorii şi membrii comunităţii locale implicaţi în acest proiect îşi vor dezvoltă abilităţile de comunicare şi negociere atunci când apar conflicte. Astfel, vom descoperi mai multe despre noi înşine şi despre alţii, vom putea începe un dialog intercultural şi vom fi mai preocupaţi să dezvoltăm competenţe specifice care să ne ajute să rezolvăm conflicte.                 Vom deveni mai conştienţi de faptul că este important să analizezi şi să înţelegi corect situaţiile socile pentru a alege cea mai înţeleaptă soluţie de a acţiona. Vom învăţa noi înşine şi îi vom învăţa şi pe copiii noştri să respecte diversitatea şi să devină conştienţi de rezolvarea conflictelor între diverşi copii ţinând cont de drepturile şi nevoile lor.
Toate activităţile propuse în cadrul proiectului se bazează pe nevoile reale ale elevilor în ceea ce priveşte violenţa în şcoală. Astfel, elevii vor fi implicaţi într-un proces de învăţare având cu toţii un scop comun. Succesul de a-ţi însuşi tehnici de rezolvare a conflictelor constă în efortul colectiv şi a unei atitudini comune în vedera atingerii obiectivelor propuse. Astfel, procesul de învăţare devine activ, plăcut şi motivant, elevul reuşind să-şi însuşească un comportament şi o atitudine adecvată în vederea integrării sociale. Învăţând prin cooperare, elevii vor înţelege mai uşor şi vor aprecia valorile celorlalţi colegi. Învăţarea prin cooperare promovează atutudini prosociale (încurajarea colegilor, susţinerea lor, implicare şi ajutor mutual), iar bucuria succesului va fi împărtăşită de toţi colegii.